Meghan Markle has released a rare and delightfully salty – statement about reports over the weekend that she and Prince Harry sneakily updated baby Archie Harrison Mountbatten-Windsor‘s birth certificate.

The Sun reported on Sunday that Meghan and Harry had changed his birth certificate to remove her first names, updating it from “Rachel Meghan Her Royal Highness The Duchess of Sussex” to simply “Her Royal Highness The Duchess of Sussex.”

Harry’s name on the document was also amended to include the title of Prince, from “His Royal Highness Henry Charles Albert David Duke of Sussex” to “His Royal Highness Prince Henry Charles Albert David Duke of Sussex.”

A big move. Bold.

According to a copy of the certificate obtained by The Sun, the couple “corrected” baby Archie’s birth certificate in June 5, 2019, almost exactly a month after he was born on May 6.

The Sun posited that the change could be a rude gesture at Kate Middleton and Prince William, who include Kate’s names on their kids’ birth certificates. But it could also be a reference to Princess Di‘s choice to be referred to as “Her Royal Highness The Princess of Wales” on Wills and Harry’s.

They also suggested the edit to Archie’s birth certificate was part of Meghan Markle and Prince Harry’s broader “Megxit” plan, which saw the couple step down as senior members of the Royal family and move to California.

But a spokesperson for Meghan Markle told Page Six that the change of name on Archie’s birth certificate was actually The Palace’s (see: The Queen‘s) call.

“The change of name on public documents in 2019 was dictated by The Palace, as confirmed by documents from senior Palace officials. This was not requested by Meghan, The Duchess of Sussex nor by The Duke of Sussex.”

Royal reporter Omid Scobie also tweeted a statement from Meghan’s spokesperson earlier today.

“To see this U.K. tabloid and their carnival of so-called ‘experts’ chose to deceptively whip this into a calculated family ‘snub’ and suggest that she would oddly want to be nameless on her child’s birth certificate, or any other legal document, would be laughable were it not offensive,” the longer statement continued.

“There’s a lot going on in the world; let’s focus on that rather than creating clickbait.”

In April 2020, Prince Harry and Meghan Markle’s representatives sent a letter to four UK tabloid newspapers, including The Sun, saying that the couple would no longer work with them.

The letter, as seen by CNN, explains the decision: “This policy is not about avoiding criticism. It’s not about shutting down public conversation or censoring accurate reporting. Media have every right to report on and indeed have an opinion on The Duke and Duchess of Sussex, good or bad. But it can’t be based on a lie.

“What they won’t do is offer themselves up as currency for an economy of clickbait and distortion.”

In 2016, just months into their relationship, Prince Harry released a statement about the press’ treatment of Meghan Markle, writing that she had been “subject to a wave of abuse and harassment,” which included “racial undertones.”

Image: Getty Images / Chris Jackson